Vapriikki museum, Tammerfors

Idag har jag trott nästan hela dagen att det var måndag men så visade sig att det vara bara söndag, woopsie!
Men har ändå inte gjort nåt speciellt idag så tänkte berätta liteo m gårdagen istället.
Igår var det att sälja på mässan som gällde, det var i samma byggnad som det hade museum, så gick mycket omkring i museet och kollade, stort museum hade dom och riktigt fint var det! Sånt museum som jag kan tänka mig att besöka pånytt så det var riktigt lyckat! Och eftersom jag var försäljare där så var museumet gratis för mig,riktigt nice! ;) 

Det var allt möjligt i samma museum, krig- , natur- , forsknings- , ishockey- , gamla barnleksaker - museum, där fanns också en väldigt gammal buss från förr i tiden, sedan också hur vissa andra saker såg ut förr i tiden som första smartphonen, hur saker tillverkades förr och när  saker kom i bruk och hur förr i tidens skor tillverkade och hur det såg ut förr i tiden, riktigt givande och intressant!
Har dock typ inga bilder eftersom man oftast inte får fota på museum så ni får en bild på museumet utifrån iställe som avslutning.

 

Kommentarer
Postat av: angelica bengtsson

sv: haha ja vatten kan jag också halsa för et är gott ju hahah :D

2014-02-16 @ 17:07:26
URL: http://angelicabengtsson.se
Postat av: Tess

Jag vaknade upp idag och trodde det var Fredag , sicken besvikelse!
Nu är en ny VeckansBlogg-tävling igång , kika gärna in och registrera ditt deltagande :) Förlåt om du inte gillar sådana meddelande , kram!

Svar: jag försöker kommentera på din blogg men jag kan inte klicka på "kommentera" eller dendär bubblan med kommenterar, jag kommer ingen vart :/
Amanda

2014-02-17 @ 09:39:26
URL: http://tessvonolsson.blogg.se

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!