Bojkotta American Apparell

 
 
Jo varför ska vi bojkotta det kända märket American Apparell? Jo ,då slipper ni stödja våldtäktskulturen och sexuella övergrepp! 
I länken http://www.genusfotografen.se/?p=5348 (öppnas i nytt fönster) har det kommit fram att under plåtningarna till reklambilderna slutar det med sexuella övergrepp osv. 
Klädmärket American Apparel hamnade även för ett tag sedan i blåsväder och blev bland annat utsedda till "Årets sexist 2013" av "Genusfotografen" - Tomas Gunnarsson för deras sexistiska och könsdiskriminerande reklambilder på unga tjejer i utsatta positioner.  Hur hemskt är inte det?!

Jo det finns säkert där ute många av er som gillar att handla deras kläder hos dem men det jag vill komma fram till är att tänk efter! Vill ni stödja våldtäkstkulturen och sexuella övergrepp?
 
Jag var nära på att handla hos dem nästa gång jag tänkte åka till Sverige, men efter att jag läste allt på länken så har det fått mig att tänka om, vilket gör att jag inte kommer handla hos dem. 

Är ni med i att också bojkotta American Apparell?

Kommentarer
Postat av: Amanda [SPONTAN]

Alltså deras reklambilder är så himla vidriga!

2014-04-29 @ 20:33:37
URL: http://spontan.blogg.se

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!