Vad äter jag för att behålla musklerna och för att få resultat?



Många har undrat att vad äter jag i tanke på när jag tränat flitigt och sett resultat på en månad.
Till först måste jag säga att min LIVSTIL ändrades nästan totalt,  från att äta godis flere gånger i veckan så trappades det ner till godis en gång i månaden, och nu är det en vanesak! Godis smakar inte längre,väljer frukt före godis! 

Har en glutenfri kost eftersom jag är glutenintolerant och skulle jag inte vara det skulle jag ändå hoppa över vetemjölet. Håller mig mer till den nyttiga kosten och försöker äta 4 gånger om dagen (regelbundet) och så blir det massa frukt som kiwi, jordgubbar, äppel,hallon,banan m.m, Och ALLTID sallad till maten. Måste säga att jag har inte tagit inspiration av någon annan i matväg utan lagt upp mitt matschema enligt HUR JAG VILL HA DET :)

Såhär kan en dag se ut för mig i matväg:

Frukost:  2 glutenfria fibermackor med lite smör,skinka och ost, 1 glas mjölk eller vitaminjuice
Lunch : 3-4 stora potatisar och lax eller någon form av köttsås/kycklingfile, halva fatet med sallad,
1-2 glas vatten och 1 glas mjölk
Mellis : Kiwi eller/och jordgubbar, proteinyoghurt , 1 STORT glas vatten
Middag:  Samma som lunch.
Kvällsmål: 2 glutenfria fiber och vitaminrika knäckemackor, 1 banan, en skål fruktyoghurt , vitaminjuice

Det är kanske ganska mycket men för att man skall orka och hålla sig i form och få muskler när man tränar är det VIKTIGT att äta ofta! Ni får gärna ta inspiration av mig men säg gärna till så jag vet,intressant och veta hur det går för er med! :)

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda [SPONTAN]

Bra inlägg!

2013-05-22 @ 08:16:45
URL: http://spontan.blogg.se

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!