Varför jag inte använder ask.fm

Som ni nästan alla nog vet så är ask.fm en av det populäraste ställen nu,själv hade jag ett konto men använde det sen aldrig och tog bort det nyligen.
Här är orsaken why i don't use it and don't want it: 


print screen härifrån: http://www.expressen.se/nyheter/dokument/sajten-kopplas-ihop-med-flera-sjalvmord/

HÖR OCH HÄPNA,blir ni kränkta på ask.fm, ta bort kontot eller blockera det som skriver anonymt! Eller så tar ni bort kommentarerna som kränker er och försöker ignorera dem!
OBS, jag har inte blivit kränkt där men efter att jag läste dethär så kände jag för att det är lika bra att inaktivera kontot.
 

Kommentarer
Postat av: SOFIA ღ

Har inte heller Ask och tycker det var bra att du tog bort det!
Gud vad hemskt alltså att så många blir/blivit nätmobbade där (och på andra sidor)! :(

2013-07-21 @ 16:26:47
URL: http://sofiasticated.blogg.se
Postat av: Sanna Widman

Jag skaffade ask en kväll då de flesta hade och det fortfarande var "Nytt" men tog bort det samma kväll när jag sett liknande.
Dock skaffade jag det igen någon månad senare och det har varit helt lugnt, fått en "ful" kommentar men kan nog lista ut vem det är och tar inte åt mig mkt. Men ska absolut ta bort, blockera om det kommer mera.

2013-07-21 @ 17:57:59
URL: http://sannawidman.se
Postat av: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ~ Foto och vardag + lite annat smått och gott :3

Har hört att det är mycke troll som hänger där x)
Sen är det ju vanligt att säga "skyll inte på verktyget" när man misslyckats med designen och målet med sidan x)
Var sidan som alla andra communities så skulle inte troll få härja runt frit som dom gör. Dom behöver verkligen skaffa in funktioner för att filtrera ut troll.
"Skyll inte på verktyget, försök göra skillnad i stället" well, fixa er kassa verktyg så man har möjlighet att göra skillnad! idioti!

2013-07-21 @ 21:24:08
URL: http://butterflyskies.blogg.se
Postat av: Maja ♥

Jag använder det inte heller, tycker det är konstigt, haha, det är för mainstream ;)

Förlåt för ett himla sent svar men jag har inte suttit så mycket vid datorn nu på sommaren.. Jag har även flyttat min blogg så du vet och inte blir förvånad när du kommer till en annan blogg, hehe. Men alla inlägg är kvar :D

- I helgen var jag på 40 årskalas hos pappas kusin och träffade mina tremänningar och nu ihelgen ska jag träffa mina andra tremänningar och packa, åker från landet på måndag :)

2013-07-22 @ 20:23:57
URL: http://nattstad.se/lillmajja

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!