Sluta tjata om undervikt&övervikt!




Trött på att folk skall anta genast att man har en ätstörning bara för att man är underviktig! Bara för att man är underviktig behöver det inte betyda att man har en ätstörning! Sen så tror jag att det är knappast kul att höra hela tiden att man har äs fast man inte har och annat tjat om sin undervikt! Ibland kan vara okej men att hela tiden är INTE OKEJ!

SLUTA TJATA ÅT UNDERVIKTIGA PERSONER! Det finns faktiskt såna som tar illa upp. Jag har inte tagit illa upp men jag är trött på tjatandet hitådit! Känner också andra som får en massa "skit" för att dom är underviktiga men inte har en äs. Vi som är underviktiga orkar inte höra på tjatet, vissa börjar faktiskt må ännu sämre av det. 

Det är egentligen nästan samma som att man skulle gå och säga åt en fet person "usch vad ful&fet du är, du måste gå ner i vikt!"   Inte orkar vi smala heller höra tjatet på att vi är för smala. Vissa är smala från naturen och faktiskt FÖRSÖKER sträva att gå upp i vikt, och inte lyckas. Det är egentligen svårt att gå upp i vikt för vissa och gå ner för andra.
Vissa kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt! Jag är en av dessa, tror det finns säkert flere därute som känner igen sig i detta!



Kommentarer
Postat av: Emma | fotograf i Norrland

Hej, allt bra med dig?:)

vilken fin blogg du har btw.



Kram!

EmmaEriica - emmaeriica.webblogg.se

2012-01-29 @ 17:31:50
URL: http://emmaeriica.webblogg.se/

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!