4. Min barndom

1.Berättar om mig själv
2. Staden där du bor
3. Dina intressen
4. Din barndom
5. Vilken mobil har du?
6. Några bilder för 2 år sen
7. Vad gillar du att mest med att fota?
8. Berätta om din familj
9. En bild på ditt rum som det ser ut just nu
10. Hur ser din framtid ut?
11. En bild på någon du saknar
12. Ditt bästa minne
13. Ett kort någon annan tagit på dig
14. Bästa utomlandsresan
15. Vad gillar du mest med att fota?
16. Detta gör jag på helgerna
17. Hit vill jag åka innan jag dör
18. Här handlar jag helst
19. En vän som bor långt ifrån
20. Bild på det du köpte senast
21. Favorit ställe
22. En tv-serie du älskar
23. Ditt favorit nagellack..?
24. Ett kort på din data
25. Detta är jag beroende av
26. Något du vill ha just nu
27. Ditt framtida bröllop
28. Bild på sminket du brukar använda
29. Detta åt jag till frukost
30. Fem bra saker som hänt under dessa 30 dagar
----------------
Min barndom;

Jag föddes den 26.10.1991 och vägde 3500gram. Födddes med gulsot. Av någon konstig anledning gick jag ner i vikt och har nästan alltid varit underviktig efter det. Våren 2011 blev jag normalviktig men nu ligger jag på undervikt igen. Men jag strävar till att få en normal bmi! Men nu till min barndom
:

Har varit laktosintolerant sen födseln.. Mina första 5 år bodde jag i Trollböle som hörs till Ekenäs. Sedan flyttade vi till en by som heter Tenala som i dagens läge också hörs till Ekenäs, och där bor jag fortfarande.
Jag blev redan mobbad i dagis av dagistanterna och gick i Dragsvik i dagis med min första bästa vän som jag träffade redan första dagen jag var född.

Började sedan grundskolan vid 6 års ålder i Höjdens skola i Tenala (jag skulle fylla 7 det året). Hade en bästa vän jag umgicks med nästan varje dag tills åk 4 då hon började mobba mig. Jag blev mobbad resten av grundskolan och mobbarna höjdes från 1-2 st till 41 st. Blev utsatt för våld i 16 års åldern.. 

Bortsett mobbningen så hade jag helt ok barndom, rest runt i hela Finland,finns få ställen som jag kan säga att jag INTE varit till :P Var på kryssning flera gånger till Sverige, upp till 5 gånger tror jag. Jag mistade kompisar men fick också nya som jag är i dagens läge bra vänner med! :)

November 2007 hände något fantastiskt som förändrade mitt liv och jag fick en ny tro på livet och allt dedäran och efter det har jag varit med om magiska saker och ting :)

2008 började jag vara med aktivt i ett evenemang som heter Kulturkarnevalen som ordnas 1 gång per år och därifrån har jag också fått en massa nya kompisar!
2007 fick jag min första digikamera och år 2009 fick jag min första systemkamera och då började jag aktivt med fotograferandet.
2009 hamnade jag in på sjukhus på ungdomsavdelningen på psyk pga långvarig depression men blev utskriven en månad senare!

Annars så 2007 hade jag min första halloweenmaskerad och det var kul :D Vet inte vad jag skall berätta mer om min barndom men som sagt, ni får fråga om det är nåt ni undrar över! :)





Kommentarer
Postat av: Nora

Mobbning är nog så äckligt!

Måste bara tillägga att om en person bråkar med en annan, så kan det inte kallas mobbning. Till mobbning behövs minst två personer som mobbar en person. Detta har vi gått igenom på bla hälsokunskap och mobbningsinformation.

2012-01-16 @ 16:29:18
URL: http://noramattsson.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!