Håll din motivation!

6 Steg till att lyckas med att upprätthålla motivationen

  1. Börja med att känna efter, är detta något som har betydelse, behöver jag göra detta?
  2. Nu när du vet att det har betydelse, då är små steg det som är nästa steg, ta inte för stora kliv,ta inte ut dig.
  3. Belöna dig själv, bestäm något du ska göra/köpa när du har nått ditt mål.
  4. Jämför dig inte med andra, det finns alltid någon som är bättre, men det är oväsentligt, du är du, ingen annan.
  5. Jobba i egen takt - har du ADHD så är ditt tempo troligtvis relativt högt så kör på, men tänk på steg 2.
  6. Beröm dig själv varje gång du har gjort något som kräver ansträngning utav dig – säg till dig själv ”Vad jag är bra, jag har gjort det ytterligare en gång
Tipsen är från http://tourettebloggen.se/adhd/ och j jo,jag hade tillstånd till att låna tipsen därifrån!! :)

Kommentarer
Postat av: HANNAH / SPOINK

sv: aww va gulligt haha ^^

2012-02-22 @ 19:56:22
URL: http://spoink.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!