Om ridturen med Mirjam!

Elva på bilden ovanför (:
Kleopatra på bilden nedanför (:


Var svårt och få kort då VAR MAN ÄN STOD så kom det skugga x)


När Mirjam&jag var klara med att göra i ordning hästarna, rykta,sadla osv så satte vi oss upp på hästarna och frågade ägaren om olika rutter men hon sa att vi får improvisera och fara helt hur vi vill ( Jag har ridit på samma stall i 2-3 år men der var för fyra år sen men kom ihåg väldigt bra vägarna iaf!).

Vi red en ca 2 timmars runda. Red HELA TIDEN med lösa tyglar och följde med i hästens rörelser :)

Vi for till raseborgs slottruiner men på väg dit och när vi kommit halvvägs dit så tvärstannade Kleopatra och for inte alls framåt ett enda steg än hur jag kämpade och försökte på alla möjliga vis men det enda som dög var att vända om. Så vi vände om men så såg vi asfalten vi hade tänkt fara till från början så vi genade genom ängen och i slutändan av änden så kom det ett dike och då saktade vi farten och undrade om hästarna tänkte ta ett skutt över diket eller hoppa över.

Gissa vad som hände? Jo dom hoppade över med ett litet skutt! Men det gick bra för vi båda var berädda på det så vi lutade framåt och "hopp" så var vi på vägen igen.
Jag kände vägarna väldigt bra trots att det var 4 år sen jag red där senast!

När vi kom till raseborgs slott pausade vi en stund och mötte massa människor men det gick bra! Sen red vi vidare och mötte kossir i en hage och då stannade båda hästarna och glodde på kossorna och kossorna steg upp (alla låg på hagen) och glodde på oss med stora ögon x)

Elva tyckte kossorna var lite skrämmande men när jag fick Kleopatra att rida vidare så följde Elva snällt efter.

Vi mötte också en traktor under ridturen men det var inget problem!
Och så red vi hem till stallet igen och tog bort sadlarna osv och sedan tog dom in i hagen. Sedan frågade jag ägaren om jag fick ta foton på hästarna och det var klart jag fick!

Vi skrittade&töltade för det mesta men tog också ibland lite längre&kortare travarsträckor. Jättepigga var båda hästarna! Kutade iväg med värsta full fart :D

Fick också en gång galopp trots att det var meningen att vi bara skulle trava så man fick hålla i sig fast i sadeln med händerna för att inte flyga iväg ,)

Kommentarer
Postat av: Sandra

jätte söta bilder :)

2011-09-28 @ 13:47:24
URL: http://dualskart.blogg.se/sandraaa

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!