Kulturkarnevalen

Glömde nästan helt och hållet bort att jag skulle vaccineras idag men som tur kom jag på det kl 9 så det blev att kliva upp ur sängen, sätta kläder&skor på och sen hoppa på cykeln..tur så har man bara 2 minuters väg till hälsocentralen här i Tenala :D 

När jag kom hem anmälde jag mig till evenemanget Kulturkarnevalen och valde labbet Bildkonst i tre dimensioner! Min ena kompis från Åbo kommer också till samma labb så det skall bli kul (:
Här är lite fakta om labbet för er som inte riktigt vet vad det innebär;

"I det här labbet kommer vi att använda oss av ett eller flera ovanliga skulpturmaterial för att skapa en ny värld, en fantasivärld, i rummet. Vi formar om och sätter ihop papper, plastföremål, gelé, tyg eller akryl och hittar olika sätt att lysa upp dem. Vi undersöker hur färg, ljus och skugga samspelar med föremålen vi gjort och skapar djup och olika stämningar i rummet. Ingen förhandskunskap krävs. Det här är ett bildkonstlabb som står på gränsen till teatervärlden - om du är intresserad av hur ljus och skugga skapar olika världar på teaterns scen, finns här något även för dig. Klä dig praktiskt, materialen vi jobbar med kan smutsa ned kläderna. "

Passar helt perfekt mig för jag älskar just sånahär kreativa saker :D


bildkälla (länk)

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!