Not in mood right now.

Tyvärr blev det inga bilder idag att ladda upp... mitt humör ändrades på en sekund till väldigt dåligt.. mår jättedåligt nu. Jätteledsen blev jag plötsligt utan orsak... not good. En sak som jag iallafall vet om att det är skitjobbigt och dåligt med ekonomin just nu. Ni ska veta att det INTE är lätt att försörja sig själv då jag inte har någon utbildning och inget jobb och måste betala precis ALLT SJÄLV.
Så är det med vuxenlivet ibland..och ännutill när jag inte får nåt stöd. Just nu får jag sjukdagpenning men allt går åt mina receptbelagda mediciner.. (dom är dyra trots den lilla ersättning jag får) och så blir det bara lite över för mat..Och nu när jag fått reda på att jag har keliaki (glutenintolerans) så är maten DUBBELT dyrare...jag får FPA stöd men det är bara 21euro (ca 210kr) i månaden och det räcker int långt... dem som är under 16 år får över 70€/700kr i månaden. Orättvist..

För er som inte vet så här i Finland får man välja mellan gymnasie&yrkesutbildning. Man blir liksom bara student men får inget yrke om man väljer gymnasiet och då hamnar du ytterligare gå 2-4 år en annan skola efter gymnasiet...men jag har inte gått nåndera. Eller jo,jag har gått i flere olika utbildningar men det har inte varit min grej och jag är en sådan som inte kan ta igenom utbildning som det visar sig att jag inte är intresserad för. Och sen gick jag ner i en stor mörk "grop" och varit sjukledig i ett år snart..
Förlåt så hemskt mycket men man orkar faktiskt int så rätt mycket när man är på skithumör :/
Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Stella » foto

Svar: Tack detsamma! :) Vad roligt!

2011-06-01 @ 07:10:07
URL: http://stellaea.blogg.se/
Postat av: Linn - Smilinggirls!

Sv: Tack snälla du :D

2011-06-01 @ 10:18:37
URL: http://smilinggirls.blogg.se/
Postat av: Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺

sv ; hehe tack ! ;)

är allt bra ? :D

2011-06-01 @ 14:38:20
URL: http://tjejenida.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!