Foto




Fotorelaterat!

Vad har du för kamera?
Systemkamera - Sony a300
Vilken var din första kamera?
Samsung kompaktdigikamera , hade inbyggd mediaspelare i sig xD
Hur många GB minne har du?
8GB
Hur många externa hårddiskar har du?
1.
Fotar du med RAW eller JPEG?
JPEG för det mesta
Vad är roligast att fotografera?
Porträtt,natur, bilder som har fokusering på en grej och suddig bakgrund :D
Vad är tråkigast att fotografera?
snön xD
Vilket är ditt bästa objektiv?
Sigma 70-300mm MACRO
Hur många objektiv har du?
2 st
Vilket var ditt första objektiv?
Kitobjektivet som medföljde kameran 18-70mm macro
Vad för objektiv har du ägt?
Dom jag har nu :D
Drömobjektiv?
hmm vet int x)
Vad blir ditt nästa fotorelaterade köp?
nytt objektiv eller ny kameraväska (:
Vidvinkel eller zoom objektiv?
zoomobjektiv
BILDBEHANDLING
Vad har du för photoshop?

Använder mej mest av GIMP
Vad var det senaste du redigerade?
Min hund.
Hur lång tid lägger du ner på en bild?
Olika,vissa bilder behöv mer redigering än dom andra.
Hur redigerar du en bild?
Beror på vad de är på bilden ;)
Hur många bilder har du redigerat som mest till en kund?
hmm int riktigt kund men jaa, 20 st kanske?
ÖVRIGT
Bästa fotominnet?
När jag fick mitt zoomobjektiv - sommar 2010 :D
Värsta fotominnet?
finns int xD
Vad var det senaste du fotograferade?
Outfit
Vad vill du bli när du blir stor?
Fotograf/medieassistent
Har du sålt bilder?
Nä.
Vad blir ditt nästa fotouppdrag?
Modellfoton.
Vad vill du utveckla i ditt fotograferande?
Nästan allt, bli bättre på fotografering, redigering, ja allt :D
Vad tycker du är det starkaste i ditt fotograferande?
Oj det var en svår fråga, vet int om jag har nåt speciell stark sida av mitt fotograferande men fokuseringsbilder säger jag om man kan svara så , hihi :D

 

 


Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!