Mitt vardagsmink

Jag kände för att visa mitt smink jag använder och även skriva lite om produkterna vad dom gör och vad jag tycker om dem, hoppas ni gillar och hoppas ni fick lite tips!

MaxFactor Whipped Creme Foundation

En foundation som jämnar ut huden och täcker orenheter och rödheter, jag har i färgen 45 warm almond och enligt mig är den bästa foundationen jag någonsin haft. Just nu är denna färgen ett steg för mörkt för mig så ser ut som jag skulle redan fått färg men när jag fått lite färg påriktigt så kommer färgen passa bra.
Lite dyr men så värt varenda cent!
Till den använder jag mig av en tickle brusch från H&M som är väldigt bra, med den får man foundationen jämnt fördelat på ansiktet.

.
Maybelline New York Pure Cover Mineral Anti-cernes Concealer

Har märkt att denna är nuförtiden svår att få tag på men den täcker mörka ringar under ögonen jättebra och man ser genast piggare ut efter att man applicerat denna concealer. Jag har i färgen 02 Natural. Om ni hittar denna så köp den, en av det bästa jag concealers jag någonsin haft.

Maybelline New York Dream LUMItouch Highligthning Concealer

Detta är då en higlighter/concealer, jag personligen använder den att täcka det sista mörka ringarna under ögonen (en i affären som sålde tipsade mig om det) om den andra concealern inte täcker helt. 
Använder denna även som highlighter och funkar helt okej! Kanske inte världsbäst men för sitt pris duger den.
 

MaxFactor Bronzing Powder

Ett bronzing puder från MaxFactor, ger en jättefin färg på kindbenen och en fin countour men man får vara försiktig med den,behövs att ta bara lite eftersom den är väldigt pigmenterad men den ger än fin brun färg på kindbenen. En produkt som jag rekommenderar om man vill ha så att det ser ut som man fått lite sommarbrun färg på kinderna!
 
L´oréal Paris False Lash Telescopic Mascara

Denna mascaran borde ge längd och volym men jag personligen själv upplever att den inte ger så mycket, för mig blir det mer som naturliga och inget märkvärdigt. Eftersom vi har olika franstyper så passar den personligen inte mig men passar kanske för någon annan så jag är väldigt besviken på denna. Använder den nu som då till vardags.
Maybelline New York Illegal Definiton Mascara

En mascara jag använder mig nästan av dagligen, den separerar jättebra och ger fransarna en fin längd. Trots att de står ingenstans om att den skulle vara  vattenfast så är den det enligt mig det lite eftersom den torkar väldigt fort på fransarna. Har kunnat gråta med denna på utan att ha mascaran överallt. Detta är min favoritmascara!
Rimmel London Professional Eyebrow Pencil 

Denna ögonbrynspenna använder jag för att fylla mina ögonbryn, jag har i färgen 002 HAZEL
Pennan/ögonbrynskajalen ger en fin färg på ögonbrynen och det ser naturligt ut, vilket jag gillar extremt mycket med denna eftersom jag strävar att få mina ögonbryn så naturliga som möjligt så är denna perfekt! Kommer definitivt köpa denna i fortsättningen.
Ett plus är att det kommer med en borste som är på korken vilket jag använder efter att jag applicerat med pennan/kajalen på mina ögonbryn.
Om ni vill ha naturlig färg på era ögonbryn så rekommenderar jag denna varmt!

Kommentarer
Postat av: elin stridh

ja, det ska det verkligen bli :D

2014-04-03 @ 13:36:47
URL: http://elincecilia.com/
Postat av: Sophia

Jag skulle också vilja sminka mig. Men jag har helt enkelt inte ork till det när man går upp tidigt till jobbet.
Det är snyggt med smink, men jag är inte så duktig pga att jag sminkar mig så sällan. Oftast sminkar jag mig om det ska hända/ske något speciellt, som exempel julafton. Annars händer det typ aldrig :/ vill sminka mig, men ingen ork som sagt... :/

2014-04-03 @ 19:59:45
URL: http://www.soophiiiaa.devote.se
Postat av: Celine

- Det ska jag absolut göra! :D
Ja typ, en i min klass tappade den i golvet från 2 meter och då gick baksidan sönder och efter det började hela mobilen att få problem med att öppna appar och den gick inte att stänga av med knappen :/

2014-04-03 @ 22:17:10
URL: http://celinelf.se

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!