Utfärd till Borgå!

Idag har jag då varit på utfärd till Borgå, det var jättekul :D Startade från mitt 8 tiden och sen steg massa människor på vid Ekenäs, vi var full buss, runt 52 personer men alla hade vi kul! Det tog lite på 3 timmar att åka från Ekenäs till Borgå. Först for vi till Hoplop och där bredvid fanns köpcentret Kungsporten. Jag var som "barnvakt" i hoplop och såg till att barnen hade det bra. Jag betalade inte ens in mig för att jag är ju vuxen men endå var jag där och leka och springa för att jag sprang/klättrade efter barnen för jag var ju där som fotograf :D Är församlingens personliga fotograf så det är nice så jag passade på! Det var inte alltid så lätt och fotografera då barnen hade fart på men en del bra bilder fick jag nog så jag är nöjd! :D
Efter att vi varit där åkte vi vidare till Borgå centrum och di flesta (inklusive jag) åt i Hesburger, jag beställde kycklingtortillas, jättegott som vanligt!
När alla ätit klart bärde det av till Illby, en liten bit utanför Borgå till Noaks miniatyrvärld, litet ställe men så fint det var!
Sen var vi bjudna till Filadelfia i Borgå på saft&tilltugg och först efter det bar det av hemmåt, jag hade 2 barn (syskonen Aada&Silja i famnen nästan hela vägen hem och dom e så goa! Förstår varför dom är mycket med mig nu för i slutet av denna månad skall dom flytta till Jyväskylä vilket ligger låååångt borta från Ekenäs så dom måst passa på att vara med mig så mycket dom hinner :) För er som inte vet så brukar jag vara mycket barnvakt åt dem och dom gillar mig! Jag är en sån person där barnen dras till mig men jag älskar barn, dom e så gulliga fast dom kan va lite jobbiga ibland! :D

E helt slut efter resan nu så kommer jag ta det lugnt och bilderna kommer upp någon annan dag då jag har lite mer krafter.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!