Varför pratade jag riksvenska i senaste videon?

Jag fick en anonym kommentar varför jag pratade riksvenska på videon (till mestadels),oftast svarar jag inte på anonyma kommentarer via inlägg men nu gör jag ett undantag om det är andra ute som undrar samma sak.
Det är så att jag har varit i Sverige en månad 7.11-7-12.2013, därav jag knappt bloggat så mycket och då har det blivit automatiskt att jag brytit på riksvenska,det blir så alltid automatiskt när jag åker till Sverige,varför vet jag inte men vissa ord som är på finlandsvenska så har jag lärt att det i Sverige inte förstår.
Och jag märker det knappt själv att jag fortsatt bryta på riksvenska trots att jag kommit hem, märker det först när jag kollar på mina videobloggar eller om någon säger "märks att du varit i Sverige då du bryter nu på riksvenska ;) " men hoppeligen så småningom kommer min finlandsvenska tillbaka,den kommer tillbaka om ett tag! :) Sen det som många av er som inte vet så pratar jag BÅDE  finska och svenska dagligen så det blir en hel del blandning,men det är en annan story (,ja ni får ställa frågor om det eller så kan jag skriva ett inlägg om det om ni vill)

Hoppas den/ni som undrade fick svar på er fråga! :)
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!