Hårtips; Få håret att växa snabbare!

Få håret att växa snabbare! Tänkte dela med mig tips av hur jag fått mitt hår att växa fort, men vill till först säga att det kanske inte funkar på alla då vi har olika hårtyper men man kan alltid pröva sig fram! 

Här är mina tips från egen erfarenhet hur jag fått mitt hår att växa snabbt;

- Tvättar håret 2-3 gånger i veckan (låter säkert ganska äckligt men mitt hår hålls rent upp till 4 dagar för att jag har vant mitt hår att tvätta det sällan!)
HUR tvättar jag det?
2 gånger med shampo som innehåller E&B vitaminer, och en gång med balsam från öronnivån ner till topparna. (Använder oftast hårfrisörprodukter)
-Hårinpackning 3-4 gånger i månaden
- Använder ALLTID värmeskyddspray om jag använder hårfön,plattång eller/och locktång
- Serum som man sprayar i hårbottnet och masserar in
- Masserar håret nästan varje dag.  (Massage för håret gör att hårets växtstimulans sätts igång)
Finns också många som har börjat med ricinoljametoden och det lär göra att håret skall växa snabbare per månad men jag har inte kört med den metoden!

Och KOM IHÅG! Klipp bort slitna toppar! :)

Sist men inte minst, HA TÅLAMOD!

Kommentarer
Postat av: Frida

Sv. jodå min vecka har varit bra ! :D <3

2012-02-19 @ 22:22:20
URL: http://designbyhmr.blogg.se/
Postat av: mima

du passar ju bra i kort hår :) De ger mer volym åt håret tycker jag :) eller så är det dina effektiva hårvårdsrutiner :D

2012-02-19 @ 22:39:03
URL: http://mimedus.papper.fi
Postat av: Rebecca Rehn

Bra tips!

2012-02-21 @ 20:05:11
URL: http://rebeccaarehn.se

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!