TIPS; Få håret att växa snabbare!





Tänkte ta denna fråga upp i ett inlägg för det är säkert många av er bloggläsare som undrar hur jag fått mitt hår och växa snabbt på kort tid!


1. Shampo; Tresemme volume schampo. (Alla jag känner som använt nån sort av tresemme shampo har håret vuxit snabbare än normalt,  även på mig!!)
Tvättar håret ALLTID två gånger med shampo.

2. Balsam; Har tyvärr inte balsam av Tresemme än men av balsam använder jag mig av just nu Loreal Paris Elvil damage care (använder den till slut före jag köper nytt balsam). Före det använde jag mig av Loreal paris Total repair 5 hårprodukter och det rekommenderar jag starkt! Använde den säkert i nästan 2 år före jag böt till Tresemme och med Total repair fick jag bort allt det som blivit skadat av för mycket hårfärgning så det är ett ypperligt alternativ för er som har skadat hår!

3.  1-2 gånger i veckan använder jag mig av Tresemme hårinpackning för skadat/torrt hår.


4. Använder mig av Bonacure hair growth regime som man sprayar 5-18 gånger i torrt hår i hårbottnet som sätter lite fart på hårtillväxten.


EXTRA;
Massera håret varje dag för det stimulerar hårtillväxten och hårets växt kommer "igång".

Mitt hår hålls rent upp till 4-5 dagar i sträck så därför tvättar jag håret bara 3 dagar i veckan men tvättar kroppen varann dag eller om jag varit och tränat/blivit svettig så går jag såklart och duschar då!
Det skadar på håret att tvätta det alldeles för ofta och jag har vant mitt hår att det bara behövs tvättas 3 dagar i veckan och frissan rekommenderar också att inte tvätta håret för ofta.


Viktiga vitaminer är också bra att komma ihåg som A,B,C, och E vitamin!

Men det viktigaste är att sköta håret bra!
Stressar du mycket så kan det märkas på håret genom av att du tappar en hel del hår. 

Sen är det också att vissa människors hår växer fortare än andras bara sådär, tyvärr!

Men här var en hel del läsning till er och hoppas att det kommer till nytta! 

Hoppas detta var till någon hjälp iaf (:

Kommentarer
Postat av: Maakus

Heej vad kiva blogg :)) Jätte bra tips :))Hihihihih

2011-09-19 @ 09:45:32

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!