Hemkommen från sjukhuset!

Hej!

Är hemkommen från sjukhuset nu..Sov två nätter där så därför har jag int kunnat blogga. Men hälsan kommer ju före bloggandet, eller hur? ;)

Såhär hände allt (det jag minns);
Som sagt så började jag spy blod på natten och fick världens magsmärtor att ja int fick luft.. så det var ett måste/ett beslut att ringa genast efter ambulans och sen for ja me ilfart i ambulansen till akuten.. Ambulansmännena såg på mig ytterifrån att ja värkligen ser sjuk ut.
Dom tog en massa prover på mig - blodprov, ekg, puls&blodtryck m.m.. de va 3 läkare runt om mig (en från laboratoriumet) när ja kom dit och jag förstod ingenting vad som hände (var helt "borta" då jag var jättesjuk).. visade sig också att jag hade feber så dom skrev in mig genast och gav droppx2.
Hamnade in på kirurgiska avdelningen..

Dagen efter fick jag reda på att jag har celiaki men jag måsta stanna kvar för jag mådde int så bra och fick mittiallt diarré och färgen var limegrön... så skall det inte vara. Så de måsta kolla/uppfölja mig&min nya kost att allt går som det ska och att jag blir i skick pga att jag fick konsekvenser första dagen...

Hade feber när jag blev inskriven + hög puls och på torsdag morgon hade jag likadant men idag morse var allt normalt så jag fick åka hem på förmiddan!
Nu vet ni vad som hänt i mitt liv några dagar.. Skall om en stund fara till butiken och köpa mat, har ju specialkost nu så det gäller att "börja om" med mat&mycket mer.
Hoppas ni haft det bättre än mig!

Kommentarer
Postat av: jenny

sv: ush då.. det är helt ok här (:

2011-05-26 @ 15:17:36
URL: http://namnetblevjenny.blogg.se/
Postat av: Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺

sv ; celaki ?

jag gör inte så mycket.

allt bra ? :)

2011-05-26 @ 16:46:39
URL: http://tjejenida.blogg.se/
Postat av: ' eemmaaj ' Saveu ♥

hm vad är det för något? men stackare iaf :(

2011-05-26 @ 20:04:02
URL: http://saveu.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!