Boktips!

Hej!
Tänkte börja då och då passa på att tipsa om böcker. Säg till om ni vill höra mer av sånt så fortsätter jag :)

Just nu läser jag en bok som är baserad på en sann historia och enligt mig en bra bok! Verkligen berättar hur det kan se ut i dagens läge med oss människor.
Boken heter "Den dagen min dotter blev galen" skriven av Michael GreenBerg:

Handlingen (står på baksidan av boken/pocket):
En sommarkväll rusar Michael Greenbegs dotter Sally ut i trafiken i Manhattan helt övertygad att hon har kosmisk insikt och kan stoppa bilarna. Det maniska anfallet drattar utan förvarning - plötsligt är Michaels dotter en främling för honom. På några dagar förvandlas deras gemensamma liv till ett kaos av oro, smärtsamma skuldkänslor och sluten psykiatrisk vård.
Minnesvärt, gripande och osentimentalt berättar journalisten och författaren Michael Greenberg om sommaren då hans älskade dotter drabbades av en svår psykisk sjukdom
"Sorgsen, vackert skapad memoar. Kommer med all säkerhet bli en ny klassiker om psykisk sjukdom" Library Journal"

Trevlig lässtund!

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!