Fotofrågor.

FOTOGRAFERING
* Systemkamera eller kompaktkamera?
* Vad har du för kamera?
* Hur många exponeringar har du tagit?
* Hur många GB minne har du?
* Fotar du med Raw eller JPEG?
* I vilka lägen fotar du?
* Vad är roligast att fotografera?
* Vilket är ditt bästa objektiv?
* Hur många objektiv har du?
* Föredrar du fasta eller zoom objektiv?
* Har du tappat bort något objektivlock?
* Vad blir ditt nästa inköp?
* Har kameran något namn?
BILDBEHANDLING
* Vad har du för photoshop?
* Hur redigerar du en bild?
* Vilket format sparar du i?
*Vad gör du i photoshop när du inte redigerar bilder?
ÖVRIGT
* Vad var det senaste du fotograferade?
* Har du varit på något fotouppdrag?
* Har du sålt bilder?
* Vad blir ditt nästa fotouppdrag?
* Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder?
* Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf?
FOTOGRAFERING
* Systemkamera eller kompaktkamera? systemkamera
* Vad har du för kamera? systemkamera&digikamera
* Hur många exponeringar har du tagit? vet int..tillräcklit många iaf! säkert någå miljoner nästan xD min kamera nollställer automatiskt efter 10 000 bilder...
* Hur många GB minne har du? 8GB
* Fotar du med Raw eller JPEG? båda
* I vilka lägen fotar du? för det mesta har jag på manuell men är det nåt särskilt så använder jag mig av funktionerna på kameran
* Vad är roligast att fotografera? porträtt,natur och "fokus" bilder!
* Vilket är ditt bästa objektiv? jag har bara två så de e dom  båda sony 18-70mm och sigma 70-300mm (där är med ett JÄTTESTORT motljusskydd)
* Hur många objektiv har du? 2
* Föredrar du fasta eller zoom objektiv? zoom
* Har du tappat bort något objektivlock? jo..
* Vad blir ditt nästa inköp? Inom foto så är det nog en Canon eos 550D ! För att den är bra och har fått bra vitsord m.m... och jag vill ha en som man kan både fota&filma med (ett i samma) och det MÅSTE vara systemkamera..
* Har kameran något namn?
BILDBEHANDLING
* Vad har du för photoshop? gimp 2 men ska få riktiga photoshop!
* Hur redigerar du en bild? varierar... vissa redigerar jag int alls och vissa ger ja lite skärpa och så...
och mycket annat, beroende på vad&hur mycket jag förbättrar på bilden :)
* Vilket format sparar du i? RAW eller jpeg
*Vad gör du i photoshop när du inte redigerar bilder? gör en header... eller inget.
ÖVRIGT
* Vad var det senaste du fotograferade? min fot
* Har du varit på något fotouppdrag? japp.. fotat till andra, församlingens fotograf så då brukar ja ha sånt jag måst fota eller vill fota och som kommer i broschyrer och sånt :)
* Har du sålt bilder? Nej men kommer nog göra det i framtiden :)
* Vad blir ditt nästa fotouppdrag? Vet man inte än men man får se!
* Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder? har hänt..
* Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf? Jepp helt ok :)

Kommentarer
Postat av: Jonna Erlandsson

sv: det är sån plåstertejp som är vit :) haha

2011-06-15 @ 20:02:01
URL: http://jonnaerlandsson.se

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!