Ändringar gällande skolan!

Nu har jag gjort lite ändringar inom skolan jag skall börja i höst. För er som är nya läsare och inte har fått hum om vilken skola det är så är det en ettårig linje i en skola i Vasa i Finland med inriktning data&foto, ni kan läsa om skolan här ;http://efo.fi/data
Där står också om alla ämnen jag kommer att ha i skolan :)
Jag hade ju då tänkt innan att jag skulle bo en boxbostad (lägenhet) men så kom det hem en garantiavgift på 200€(2000kr) + hyresavgiften kommer till så det skulle blivit över 400 € att kosta och så skulle det vara ca 2-4km ifrån centrum. 
Men nu bestämde jag mig för att bo på skolans internat då jag nu först räknade rätt med summan hur mycket det kostar i månaden. Hade först ibörjan fått det av misstag över 400€/4000 kr i månaden men egentligen så är det 200/2000kr och sen är det lätt att ta sig till skolan oavsett årstid om det är vinter eller sommar eller regn osv! :)

Varför jag beslöt mig för ändringen är att jag fick veta om att det finns trådlöst internet på internaten och för att det blir billigare men jag först trodde att det skulle vara billigare med boxbostaden. 

Och det skall bli kul att få nya kompisar på skolan som har samma intresse som en själv!

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!