30 dagars lista - Dag 3! Mina föräldrar.

Idag var det då att berätta om mina föräldrar! Mina föräldrar är skilda sen ca 5 år tillbaka.

Vi börjar med min mamma.

Min mamma heter Kristina och är 52 år gammal och bor med sin pojkvän i Åminnefors (Pojo) här i Finland. Vad skall jag berätta då om henne? Hon jobbar i fabriken Fiskars och tillverkar förstås Fiskars saxar. Tidigare jobbade hon som städerska och gick till olika personers hem och städa, t.o.m. hos kändisar! Hennes yrke är produktionsarbetare. När vi alla barn(syskon) var små så sydde&stickade hon barn och babykläder till oss en massa istället för att köpa en hel del kläder. Mamma har en hund som heter Elvis som hon har haft sen dess när han var 10 veckor gammal men nu är 5 år.  Och så har hon också en sköldpadda hon fick gratis som heter Doris som är en av världens snabbaste sköldpaddor! Oj jösses så hon går/springer fort, man hinner bara se en skymt av henne och så är hon helt nån annanstans långa vägar. Jag har den senaste tiden fått en bra relation med mamma,otroligt nog för det hände bara sådär ettutre plötsligt och till en början var jag helt förvånad men är glad för det att den blivit bättre! :)

Och så går vi över och berättar lite om min pappa (:

Han heter Christian och fyller 63 år, utbildad till mental&missbruksvårdare, jobbar med utvecklingstörda människor, han har jobbat i ett mentalsjukhus i över 20 år före det. Han är snickare på fritiden, lagar&svetsar gammeldags dockhusmöbler av hållbart trä, ideérna får han av gammeldagsmöbler som finns i våra storlekar som han gör i miniatyr :) t.ex. stolar,gungstolar,bord, kaffekvarn, utdragbara sängar&soffor ,skänk, tvättkommod.
Pappa bor med mig och min mellersta bror Sebastian i ett egnahemshus i Tenala med vår hund Citzy och fyra katter vid namn Fabbe,Pimu,Mini och Luigi.

Tyvärr får jag inte lägga ut några bilder på dem så ni får stå ut med det.





Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!