Glutenfri ugnspannkaka



Det blev glutenfri ugnspannkaka istället för plättar :D Pappa får vänta sig en fin överraskning nu sen när han kommer hem från jobbet lite efter kl 21 :) Var en sväng till butiken och köpa jordgubbsylt för det kan man ju inte vara utan när man skall äta pannkaka!
Och nu vill ni säkert veta receptet jag använde så här kommer det;
Ingredienser;
  • 2½ dl jyttemjöl
  • ½ tsk salt
  • 6 dl mjölk
  • 3 ägg
  • 3-5 msk smör
  1. Sätt ugnen på 225 grader.
  2. Vispa mjöl, salt och hälften av mjölken till en slät smet.
  3. Tillsätt äggen och resten av mjölken.
  4. Vispa jämnt.
  5. Smält smöret och rör ner det i smeten.
  6. Häll allt i en smord långpanna.
  7. Grädda i 20-25 minuter.
  8. Servera med en god sylt.
Så nu är det bara dags att ta fram ingredienserna och börja  baka om ni blev sugna! ;)

Kommentarer
Postat av: aina [fotoblogg]

sv; Tack så mycket! :)

2011-08-23 @ 20:23:30
URL: http://ainaphoto.blogg.se/
Postat av: Robert Cayden (www.Caydens.blogg.se)

RE: Hej, jag har varit på semester i några veckor därav det supersena svaret.. :P



Jag lägger till dig på Bloglovin nu, hojta till när du lägger till mig. Kram :)!

2011-08-23 @ 23:58:35
URL: http://caydens.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Copyright på denna blogg! Fråga om ni vill låna nåt!